Toimitusehdot

TOIMITUSEHDOT


1. Soveltamisala
KATOKO-shop on Katoko design Oy:n ylläpitämä verkkokauppa internetissä (Katoko design Oy, Y-2308534-2). Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen luonnollinen henkilö tai rekisteröity yritys tai yhdistys. Kuluttaja-asiakkaiden osalta noudatetaan näiden sopimusehtojen lisäksi kuluttajansuojalainsäädäntöä ja Suomen lakia.
Nämä yleiset sopimusehdot tulevat sovellettavaksi ja osapuolia velvoittaviksi, kun asiakas on lukenut, kuitannut hyväksyneensä nämä sopimusehdot ja tehnyt tilauksen ostoskorissa, ja kun myyjä on vahvistanut tilauksen vastaanotetuksi. Myyjä pidättää itsellään oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ja hinnastoa. Muutokset astuvat voimaan uusille tilauksille, kun muutokset on julkaistu verkkokaupan internet-sivuilla. 


2. Tilauksen tekeminen
Asiakas tekee tilauksen keräämällä valitsemansa tuotteet ostoskoriin. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet pääset jatkamaan tilaustasi siirtymällä kaupan ylävalikosta ostoskoriin ja sitten kassalle.

  • Kohta 1: Valitse haluamasi toimitustapa. Toimitutavat ja hinnat on lueteltu myöhempänä.
  • Kohta 2: Tarkista tilauksesi sisältö. Tässä kohtaa voit syöttää kampanjakoodin, jonka jälkeen klikkaa ´tallenna´. Myös lahjakorttikoodi syötetään tähän.
  • Kohta 3: Syötä tarvittavat tiedot ja klikkaa ´osta´.

Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen maksettuasi tilauksen ja uuden ilmoituksen kun tilauksesi on pakattu. Ellet saa tilausvahvistusta, niin lähetä meille sähköpostia niin voimme tarkistaa että tilauksesi on rekisteröitynyt. Voi olla että olet vain kirjoittanut sähköpostiosoitteesi väärin.



3. Hinnat ja toimitustavat
Tilatun tuotteen hinta on KATOKO-shop sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24% tai 14 %. Tuotteiden yhteishintaan lisätään pakkaus- sekä toimituskulut. Toimituskulujen suuruus määräytyy toimitustavan mukaan.

Toimitustavat:

  • Postin Priority -kirje 3 € (saatavilla mikäli tilatut tuotteet mahtuvat kirjelähetyksenä)
  • Matkahuollon Lähellä-paketti 4,90 € (noudetaan valitsemastasi palvelupisteestä)
  • Matkahuollon jakopaketti 14,90 € (toimitetaan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen).
  • Nouto myymälästä 0 € (Nortamonkatu 4, 28100 Pori)

Toimitamme tilaukset aina mahdollisimman nopeasti. Suurin osa toimituksista lähetetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Katoko ei vastaa Postista tai Matkahuollosta johtuvista viivästyksistä tilausten toimittamisessa. Verkkokaupassa näkyy saatavilla olevien tuotteiden määrä ja pyrimme pitämään varastosaldot aina ajantasalla. Mikäli tilaamasi tuote on kuitenkin päässyt loppumaan, ilmoitamme tästä mahdollisimman pian. Tilaustuotteiden ja saapuvien tuotteiden kohdalla tuotteen toimitusaika on ilmoitettu erikseen.



4. Maksu- ja toimitustavat
Voit maksaa tilauksesi Klarna-laskulla, korttimaksuna tai verkkopankissasi. Jos olet ilmoittanut kassalla henkilötunnuksesi verkkokauppa antaa automaattisesti laskun maksutavaksi kassalla. Voit kuitenkin valita halutessasi myös toisen maksutavan tilauksesi vahvistamisen jälkeen. Huomaathan, että et voi valita laskua maksuvaihtoehdoksi, mikäli et ilmoita henkilötunnustasi kassalla.


Klarna-lasku ja erämaksu
Klarna lähettää laskumme sähköpostitse ilmoittamaasi osoitteeseen siinä vaiheessa, kun tilauksesi on lähetetty meiltä. Laskulla on 14 päivää maksuaikaa. Myöhästyneestä maksusuorituksesta lähetetään maksuhuomautus ja se tulee maksaa uudessa laskussa ilmoitetulle tilille. Maksamattomasta laskusta veloitetaan viiden euron suuruinen muistutusmaksu sekä voimassa olevan viitekoron mukainen viivästyskorko.
Maksaaksesi laskulla sinulla tulee olla voimassaoleva henkilötunnus ja vakituinen asuinpaikka Suomessa. Jos valitset tilauksesi maksutavaksi laskun, Klarna tekee luottotietokyselyn ja tietojen ollessa kunnossa siirtyy tilauksesi suoraan käsittelyyn. Mikäli sinulle ei myönnetä mahdollisuutta maksaa laskulla, saat samantien virheilmoituksen ja voit valita vaihtoehtoisen maksutavan.
Klarna mahdollistaa myös laskusi maksamisen erissä. Voit maksaa laskusi omassa tahdissasi ja päättää itse kuukausittain maksettavan summan (kuitenkin vähintään 9 euroa). Huomaathan, että valitessasi erämaksuvaihtoehdon Klarna perii sinulta hinnaston mukaisen lisämaksun. Voit maksaa laskulla jäljellä olevan summan kokonaisuudessaan pois milloin tahansa.
Lisää tietoa löydät osoitteesta klarna.com/fi. Jos sinulla kysyttävää laskuusi liittyen, otathan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.


Korttimaksu
Voit maksaa tilauksesi myös pankki- tai luottokortilla (VISA tai Mastercard).


Verkkomaksu
Voit maksaa tilauksesi suoraan verkkopankissasi, jos olet Nordean, Osuuspankin (OP), Danske Bankin, Säästöpankin, Aktian tai S-pankin asiakas. Kun valitset maksutavaksi verkkomaksun, tilauksesi loppusumma veloitetaan tililtäsi välittömästi. Kaikki tiedonsiirto on suojattua, eikä kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.


5. Este, vastuun rajoitus
Myyjän vastuu rajoittuu kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen suoritettujen rahojen palauttamiseen tilanteissa, joissa tuotteen toimitus on estynyt tuotteen huonosta saatavuudesta, valmistuksen lopettamisesta tai maahantuontirajoitusta koskevissa tilanteissa. Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Myyjä on velvollinen viipymättä ilmoittamaan Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä ja esteen lakkaamisesta. 



6. Tilauksen palauttaminen
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruuttamisen on tapahduttava yllämainitun ajan kuluessa sähköpostilla ja palauttamalla ko. tuote toimittajalle osoitteeseen “asiakaspalautus” KATOKO design Oy, Nortamonkatu 4, 28100 Pori (puh. 044 0528656). 
Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen edellyttää, että Asiakas palauttaa tuotteen viipymättä uudenveroisessa kunnossa ja liittää palautuksen mukaan kopion tilausvahvistuksesta tai laskusta, joka on toimitettu tuotteen mukana. Palautus on asiakkaalle maksuton. Ennen kuin palautat tuotteet ilmoitathan meille siitä osoitteeseen asiakaspalvelu@katoko.fi.



7. Reklamaatio toimitus- ja tuotetietovirheistä
Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä Myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Tuotteen virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, tulee kyseeseen hinnan alennus tai kaupan purku. 


8. Takuu
Myyjä antaa Asiakkaalle takuun tuotteen virheettömyydestä siinä laajuudessa kuin tuotteen valmistaja tai maahantuoja on sen myöntänyt. Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu ei koske vaurioita jotka ovat syntyneet väärästä varastoinnista tai käytöstä. Ota kuitenkin ensin yhteyttä asiakaspalveluumme p. 044 0528656 | asiakaspalvelu@katoko.fi